۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۲۷۸

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار | ۴ صفر از پول ملی حذف شد

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار | ۴ صفر از پول ملی حذف شد
امروز در بازار قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛ هر گرم طلای 18عیار با قیمت 404 هزار و 200 تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه 9 مرداد ماه ۹۸ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا امروز ۹۸/۰۵/۰۹

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو در اواخر امروز و کاهش احتمالی نرخ بهره هستند که اولین اقدام اینچینی از سال 208 تاکنون خواهد بود، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در بازار آمریکا امروز 0.1 درصد رشد داشت و به 1442 دلار و 90 سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «اکثر معامله گران دست از معامله کشیده اند و منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند. اگر فدرال رزرو تصمیم به کاهش صرفا 25 واحدی نرخ بهره بگیرد، قیمت طلا ممکن است اندکی کاهش یابد، زیرا تاثیر این میزان کاهش نرخ قبلا در بازار پیشخور شده است.»

لن افزود: «ما همچنین می خواهیم ببینیم که آیا کاهش نرخ بیشتری در آینده اتفاق خواهد افتاد یا نه. در درازمدت قیمت طلا همچنان افزایشی خواهد بود، اما در کوتاه مدت ممکن است شاهد اندکی تعدیل قیمت باشیم و پس از آن روند افزایشی مجددا ادامه یابد.»

بازار می خواهد بداند که کاهش احتمالی نرخ بهره در این جلسه تنها یک تصمیم منقطع است یا به معنای شروع یک سلسله اقدامات انبساطی ادامه دار.

عاملی که موجب تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه امروز شده، رشد ضعیف میزان هزینه کرد مصرف کننده و میزان قیمت ها در ماه ژوئن بوده که حکایت از کند شدن رشد اقتصادی و نرخ تورم ضعیف آمریکا دارد.

ترامپ روز سه شنبه بار دیگر از فدرال رزرو خواست که بیش از 25 واحد نرخ بهره را کاهش دهد. آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مسیر حرکت بعدی قیمت طلا را سخنان امروز رئیس فدرال رزرو مشخص خواهد کرد. لحن حاکی از اتخاذ سیاست انبساطی موجب تضعیف ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.»

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 404 هزار و 200 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 539 هزار و 200 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 751 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 92 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 3 میلیون و 994 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 268 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 479 هزار تومان و سکه گرمی را 979هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

۴ صفر از پول ملی حذف شد

هیئت دولت در جلسه امروز صبح خود به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند.

این تصمیم با هدف حفظ کارایی پول ملی، تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی رواج یافته است، اتخاذ شد.

کاهش هزینه چاپ و نشر اسکناس و سکوک و نیز رفع مشکلاتی از قبیل استفاده از ارقام بزرگ در مبادلات ساده روزمره، معضلات شمارش و حمل حجم بالای اسکناس و سکه و خارج شدن مسکوکات از چرخه مبادلات اقتصادی کشور، از دیگر اهداف لایحه یاد شده است.

 

دلار ارزان شد

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش 50 تومانی نسبت به قیمت های پایانی روز قبل 12 هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 900 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با 50 تومان کاهش نسبت به روز کاری قبل، 13 هزار و 650 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 550 تومان است.

به گزارش تسنیم، 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

ساخت ۵۰۰۰۰ مسکن برای کم‌درآمدها تا سال ۱۴۰۰

عباس فرهادیه از امضای تفاهمنامه احداث 50 هزار واحد مسکونی در شهرهای هدف بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده این تعداد واحد مسکونی در شهرهای هدف و محروم به منظور خانه دار کردن گروه های نیازمند و آسیب پذیر فاقد مسکن،اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان این‌که زمان تفاهمنامه مذکور تا پایان سال 1400 است، افزود: برای اجرای این تفاهم نامه، مقرر شد تا کارگروه اصلی متشکل 7 عضو شامل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه‌گران عمران، مدیرعامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون شهرسازی و معماری تشکیل شود.

وی ادامه داد: کمیته های اجرایی کارگروه مشترک در سه بخش تأمین زمین، تأمین مالی و شهرسازی تشکیل خواهد شد که احصاء، معرفی و شناسایی اراضی، ارزش گذاری اراض و روش های واگذاری واحد های احداثی موضوع تفاهم نامه در کمیته تأمین زمین بررسی خواهد شد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اشاره به برخی جزئیات تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فهرست متقاضیان واجد شرایط را برای کنترل فرم "ج" طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن ارائه و طی یک هفته سازمان ملی زمین و مسکن پاسخ را به ستاد ارائه خواهد کرد.

فرهادیه گفت: بر اساس متن نهایی تفاهمنامه شرایط و اولیت بندی متقاضیان با رعایت مفاد ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام خواهد شد.

 

شاخص بورس ۱۵۴۷ واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 2 میلیارد و 546میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 911میلیارد تومان در 259هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 1547واحدی در ارتفاع 254هزار و 445واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری ملی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 418واحد، کل (هموزن) 815واحد، قیمت (هموزن) 546واحد، آزاد شناور 1396واحد و شاخص‌های بازار اول و بازار دوم 935و 3988واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1161میلیون ورقه به‌ارزش 717میلیارد تومان در 185هزار نوبت، آیفکس 48واحد رشد کرد و در ارتفاع 3374واحد قرار گرفت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات